Villamosok, kisvasutak Lengyelországban

Villamosok, kisvasutak Lengyelországban

Protramból lett Moderus Wrocławban

De hogyan és miért történt ez a metamorfózis?

2020. november 26. - zajezdnia

 2707.PNG

forrás: bal: http://phototrans.eu/14,288074,0,Protram_205WrAs_2707.html;

jobb: http://phototrans.eu/14,1057767,0,Protram_205WrAs_2707.html

 

2006-2011 között a wrocławi MPK-hoz 26 darab Protram 205 WrAs érkezett (pályaszámuk 2701-2726 lett). A 3 részes, egyirányú, a közép résznél alacsonypadlós villamosokat a - 2016 ban megszűnt – helyi gyártó a Protram szállította. A járművek a város első alacsonypadlós villamosai voltak, nem sokkal megelőzve a 17 darab Škoda 16T-t (pályaszámuk 3001-3017).

 

2020 nyarán a közlekedési vállalat 135 millió zł értékben kötötte meg 42 villamos felújítására vonatkozó szerződést.  Így a teljes Škoda 16T és a Protram flotta megújul. Átlagosan egy járműre 3,2 millió zł (256 millió Ft) jut.

25 Protramot a poznań-i Modertrans, a 17 darab Škodát pedig a varsói SAATZ cég újítja fel.

 

Feltűnhet, hogy 26 darab Protramot vásárolt az MPK, de csak 25 felújításáról kötötték meg a szerződést. A hiányzó egynek külön története van. 2019. október 23-án a #2707-es Protram egy közlekedési baleset részese volt. Egy szabálytalan teherautóval ütközött, aminek eredményeként mind a két jármű kigyulladt. Szerencsére személyi sérülés nem történt, de a villamos első része szinte teljesen kiégett.

 

gazetawroc_awska2.jpg

gazetawroc_awska3.jpg

forrás és több kép: 

https://gazetawroclawska.pl/tramwaj-zderzyl-sie-z-ciezarowka-wybuchl-pozar-film/ar/c1-14526139

 

A sérült villamos Poznańba került, újjáépítését a Modertrans végezte el. És mivel 2015 óta már 62 darab Moderust gyártottak Wrocławnak, így hamar eldőlt hogy milyen külsővel térjen vissza a 2707-es.

Tehát van egy papíron Protram, ami valójában Moderus. Ráadásul a korábbi sötétkéktől eltérően, égkék színt kapott, amihez most ismét visszatérnek a Wrocławiak.

 

A múlt héten befejeződött annak a 31 szóló és 29 csuklós Mercedes Citaronak az átvétele és forgalomba helyezése is, amelyeket idén rendelt az MPK. Az új gépek kiváltják a még megmaradt Volvo 7000, 7700, 7000A és 7700A típusokat. Ennek következtében úgy tűnik, hogy hiába gyártják a városban a Volvo buszokat, a helyi közlekedésben már nem találkozhatunk többé velük.

 

Forrás:

https://gazetawroclawska.pl/

https://mpk.wroc.pl/

http://phototrans.eu/

 

A bejegyzés trackback címe:

https://uwagatramwaj.blog.hu/api/trackback/id/tr5516297184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása